Poll

Welke velgen voor nieuwe banden?

13" staal met wieldop
0 (0%)
14" lichtmetaal met 5-spaak
1 (20%)
14" lichtmetaal met snowflake
4 (80%)

Totaal aantal stemmen: 4

Poll gesloten: 14 juni 2018, 15:45:07

Auteur Topic: Rob's Swift Cabrio en Alto: Alto gepolijst en gewaxed -> Foto's (P31)  (gelezen 83994 keer)

Offline Villa

• Speed Junkie
  • Aantal schouderklopjes 24
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: Rob's Swift Cabrio en Alto: Nieuwe accu (P30)
« Reactie #450 Gepost op: 8 mei 2021, 07:53:49 »
Coooool... Zo'n retro radio wil ik óók 😊
Zit daar ook een usb aansluiting & bluetooth op ?
Groeten,
Andrés

Offline cabrio_rob

• Racer
  • Aantal schouderklopjes 46
    • Bekijk profiel
« Reactie #451 Gepost op: 9 mei 2021, 07:25:47 »
Coooool... Zo'n retro radio wil ik óók 😊
Zit daar ook een usb aansluiting & bluetooth op ?

Ja, USB, Bluetooth en Sd kaartje. Bluetooth muziek streamen vanaf  je telefoon gaat prima, maar handsfree bellen is slecht; het microfoontje in de radio is 3x niks. En een extern microfoontje kun je niet aansluiten. En USB stick afspelen gaat ook goed, maar je telefoon opladen met die USB plug gaat dan weer niet. Te weinig vermogen om accu te laden.

Hier een link naar Ali https://nl.aliexpress.com/item/1005002383337541.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.9e283a3blxdLfd&algo_pvid=a998d250-5da7-4034-b622-09548528a08a&algo_expid=a998d250-5da7-4034-b622-09548528a08a-46&btsid=0b0a119a16205378884765703e6b46&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
Cabrio rijden is voor mij volop genieten van het leven

Offline Villa

• Speed Junkie
    • Bekijk profiel
« Reactie #452 Gepost op: 10 mei 2021, 07:50:22 »
Ja, USB, Bluetooth en Sd kaartje. Bluetooth muziek streamen vanaf  je telefoon gaat prima, maar handsfree bellen is slecht; het microfoontje in de radio is 3x niks. En een extern microfoontje kun je niet aansluiten. En USB stick afspelen gaat ook goed, maar je telefoon opladen met die USB plug gaat dan weer niet. Te weinig vermogen om accu te laden.

Hier een link naar Ali https://nl.aliexpress.com/item/1005002383337541.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.9e283a3blxdLfd&algo_pvid=a998d250-5da7-4034-b622-09548528a08a&algo_expid=a998d250-5da7-4034-b622-09548528a08a-46&btsid=0b0a119a16205378884765703e6b46&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Dat meen je niét 8 en halve Euro hahaha
Groeten,
Andrés

Offline Unmortal

• Daredevil
  • Aantal schouderklopjes 10
  • Helaas single zoekt en leuke swifster
    • Bekijk profiel
« Reactie #453 Gepost op: 21 juni 2021, 22:48:53 »
 :)Leuk bezig Rob heb zat te lezen was tijdje weg geweest  ::)

als ik zo rode cabrio suzuki spot denk altijd aan jouw  ;D
------
man man dat ze die Alto zo aan je verkocht hebben met dat geknoei...

ja zal meeste mensen niet zo opgevallen zijn tot ze meer ellende er mee krijgen.

ik probeer zelf ook dingen te blijven doen aan me eigen autotje zodat ook meer weet of kan oplossen aangezien ik soms gevoel heb dat de suzuki dealer zelf soms ook niet alle antwoorden heeft.

maar jah rob goed speur werk gedaan hopenlijk vindt je niet nog meer ellende na deze oplossingen.
alleen je heb meer ervaring gelukkig met ouder voertuigen.

vindt die radiator cap met termo meter wel slimme gadget voor oldtimers sowiezo.  ;D
« Laatst bewerkt op: 21 juni 2021, 23:00:26 by Unmortal »
[BLA]Unmortal / Steam. / Je kan me ook emailen vanaf Suzukimaniacs. / scavenger for parts / Suzuki RB 50 MINI GXSR GAG / zoekt een leuke swifter

Offline Highco

• Forumbeheerder
  • Speed Junkie
    • Bekijk profiel
« Reactie #454 Gepost op: 22 juni 2021, 16:29:15 »
Heel cool die retro radio Rob, en ik mag van jouw verwachten dat deze naast passend gemaakt ook goed aan de zijkanten vast zit? Veel mensen verkijken zich op hoe makkelijk zo'n ding eruit vliegt bij een ongeval.
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2021, 16:35:02 by Highco »

Offline cabrio_rob

• Racer
    • Bekijk profiel
Rob's Swift Cabrio en Alto: 10.000 km en verder (P31)
« Reactie #455 Gepost op: 25 juni 2021, 10:48:19 »
Dank jullie wel .

Nu ruim 7 maanden in bezit en al 10000 km aangetikt. Dat wordt zo'n 17000 km op jaarbasis als ik doorreken.

Het autootje bevalt ons nog prima. Voor stadsverkeer een fijne auto, maar een uur op de autosnelweg mis ik toch wel de cruise control die ik in de Astra wel had, en ook in de Swift cabrio. Toch maar eens op zoek gaan naar zo'n universele set. Ik krijg namelijk erg veel pijn in m'n rechterbeen, omdat je geen steun hebt om je been tegen aan te laten rusten.

De airco is ook al uitgebreid getest tijdens de afgelopen warme periode.
Hij koelt goed, maar het vermogen daalt ook enorm. Rijd ik een berg op en de airco schakelt in, dan valt de snelheid zo 10km/h naar beneden als je niet direct reageert met het gaspedaal.  Komt door de lichte motor die er in zit. Ook gaat het motorblok 1100 rpm stationair draaien als de airco inschakelt en moet je flink op de rem trappen als je voor het stoplicht staat. De airco staat daarom standaard uit en wordt alleen gebruikt als het echt te warm is in de wagen, zelfs met ramen open. 
Technisch gezien rijdt het wagentje prima. Stadsverkeer 1 op 15 en snelweg 1 op 18. Het verbruik met airco zal wat hoger zijn.
Binnenkort zal ik nog de rechter draagarm voorzijde moeten vervangen. Links heb ik die al vernieuwd en dan kun je er op wachten dat de andere zijde ook defect raakt. Gelijk pak ik dan de rubbers van de stabilisatorstang mee, want die moet toch los. Die had ik in eerste instantie niet besteld, maar ze zijn toch wel erg verouderd.

Ook ben ik begonnen met het kleien, polijsten en waxen van de lak van de Alto. Het lijkt er op dat dit wagentje nooit een poetsbeurt heeft meegemaakt. Ik zal binnenkort foto's maken van het resultaat. Ook de motorkap en de kofferklep van de cabrio hebben hetzelfde lot weer moeten ondergaan; ik had namelijk deze wagen afgelopen winter als woon-werk auto gebruikt en dat heeft er voor gezorgd dat de rode lak weer begon te verweren. Er kwam een witte gloed er over heen. Maar nu is die weer helder rood.

Dan nog wat kleine updates, jawel van Ali....Zullen ook wel de laatste zijn ,  nu bekend is dat je vanaf 1 juli bij iedere bestelling buiten de EU BTW en afhandelingskosten worden berekend door de douane, ongeacht het bedrag. Nu is de grens nog 22 euro.

Andere deurpinnen:

En een nieuw derde remlicht; dat zielige lampje in het midden vond ik maar niks.

Offline Unmortal

• Daredevil
  • Aantal schouderklopjes 10
  • Helaas single zoekt en leuke swifster
    • Bekijk profiel
Re: Rob's Swift Cabrio en Alto: 10.000 km en verder (P31)
« Reactie #456 Gepost op: 26 juni 2021, 00:36:14 »
https://www.schadeautos.nl/nl/schade/personenautos/suzuki-swift/o/1294685  Nog wat voor cabrio nodig?  ;)

ik zat uit verveeling te kijken tussen schade bakken.

Stond nog suzuki sportje van 2007(met roofscoop die nuttenloos is er op) maar wat ik wou hebben is al kapot hehe dus ja da gaat niet worden  :(

Binnenkort nog goedzoeken voor Audi A3 RS line maatje in schade branch kan misschien 1 op kop tikken alleen is bouwjaar van 2012 en wel die onderdelen zijn moeilijk aan te komen wegens beperkt oplagen gebouwd.  8) mjah ik neus wel is voor de gein en ik zoek graag mee als het moet.

----

zie dat er al ALI spul aan je alto zit oi oi oi maar ja het ziet er okay uit. =)

dat klokje wegwerken voor extra opberg vak slim idee is toch overbodig ivm de radio.   8)

ja de accu hmm beetje te overbodig maar ja ziet wel netter uit zo.  ;)
[BLA]Unmortal / Steam. / Je kan me ook emailen vanaf Suzukimaniacs. / scavenger for parts / Suzuki RB 50 MINI GXSR GAG / zoekt een leuke swifter

Offline Villa

• Speed Junkie
    • Bekijk profiel
« Reactie #457 Gepost op: 28 juni 2021, 06:29:26 »
Leúk hoor dat de Alto zo bevalt 😊
Dan wordt er toch nog aardig wat kilometertjes gereden met de kleine Suzu.
Grappig ook dat daar nog van die ouderwetse deurpinnen inzitten...
Die upgrade wat betreft het derde remlicht smoelt véél beter !
Wat betreft waxen en lak, ik heb aan de voorkant enorm veel steenslag waarbij op bepaalde punten ook de blanke lak is weggeslagen, heb jij enig idee hoe ik dat zelf het makkelijkst bij kan werken ?

Kortom Rob, goed bezig 💪🏻
Groeten,
Andrés

Offline cabrio_rob

• Racer
    • Bekijk profiel
« Reactie #458 Gepost op: 7 juli 2021, 09:22:49 »
Leúk hoor dat de Alto zo bevalt 😊
Dan wordt er toch nog aardig wat kilometertjes gereden met de kleine Suzu.
Grappig ook dat daar nog van die ouderwetse deurpinnen inzitten...
Die upgrade wat betreft het derde remlicht smoelt véél beter !
Wat betreft waxen en lak, ik heb aan de voorkant enorm veel steenslag waarbij op bepaalde punten ook de blanke lak is weggeslagen, heb jij enig idee hoe ik dat zelf het makkelijkst bij kan werken ?

Kortom Rob, goed bezig 💪🏻

Dank je, Andres. Ik zou de steenslag aanpakken met een lakstift in kleur van je auto en een lakstift met blanke lak.

Zoals ik al zei was de rechter draagarm voor aan de beurt om te vervangen. Altootje de lucht in, matje uitrollen en sleutelen maar. Dit keer zat het tegen. Een bout van de bevestiging van de stabilisatorstang brak af van de roest, een splitpen zat ook vastgeroest in dezelfde stang en brak af en de bout door de draagarm zat ook nog eens vastgeroest in het rubber. Pech, dus boren, slijpen en nieuwe draad tappen om de nieuwe draagarm te kunnen monteren.

Neus in de lucht

Oude draagarm

Nieuwe draagarm

Nog een ritje naar het milieupark, waarbij ik eerlijk moet zeggen dat ik de Astra wel miste in deze

En met de cabrio nog een paar dagen naar het wijdse Friesland geweest, hier vlakbij Lauwersoog

Wat is het toch ver rijden van zuid-Limburg naar het noorden van Friesland.

Offline cabrio_rob

• Racer
    • Bekijk profiel
Rob's Swift Cabrio en Alto: Alto gepolijst en gewaxed -> Foto's (P31)
« Reactie #459 Gepost op: 12 juli 2021, 14:07:08 »
De Alto is optisch zo ver klaar. De velgen heb ik van binnen en buiten nog mat-zwart gespoten, ook al zijn ze vrijwel niet zichtbaar. Die roestbruine kleur door de wieldoppen vond ik niet echt mooi. Veel krasjes heb ik kunnen weg polijsten, echter linksachter op de hoek van de bumper is de schade te groot.
Daarnaast de bekleding schoongemaakt met textielreiniger wat redelijk frisse geur geeft.

Hier het resultaat:

Offline Villa

• Speed Junkie
    • Bekijk profiel
Re: Rob's Swift Cabrio en Alto: Alto gepolijst en gewaxed -> Foto's (P31)
« Reactie #460 Gepost op: 23 juli 2021, 07:15:21 »
Noú Rob, de Alto ziet eruit alsof ie zo nieuw uit de Suzuki-showroom is komen rijden haha 👍🏻
Groeten,
Andrés