Auteur Topic: Banden?  (gelezen 324 keer)

Offline DannyBanden

• Rookie
  • *
  • Aantal schouderklopjes 0
  • Geslacht: Man
  • Wie niet van auto's houdt, houdt van niks!
    • Bekijk profiel
Banden?
« Gepost op: 26 april 2017, 16:56:19 »
Hey, na een tijdje gezocht te hebben op internet vond ik deze site: http://www.tirendo.nl/
Heeft iemand misschien ervaring met deze site, of deze goed en betrouwbaar is. Elke reactie of antwoord helpt!

Alvast bedankt :)
Fijne dag verder!

Offline DannyBanden

• Rookie
  • *
  • Aantal schouderklopjes 0
  • Wie niet van auto's houdt, houdt van niks!
    • Bekijk profiel
Re: Banden?
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2017, 16:58:30 »
Owh, ik ben met name op zoek naar all season banden: www.tirendo.nl/auto/banden/all-season-banden/ Heeft iemand een aanrading of aanbeveling van een merk?  ;)
Fijne dag verder!

Offline jeroentjuh

• Daredevil
  • Aantal schouderklopjes 15
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 26 april 2017, 23:50:23 »
ik ken wel iemand die bandjes onder je wagen kan zetten in de buurt van dort voor 10tje per velg dat is monteren uitleinen banden je die wil kan je op bandenmarkt.nl bekijken en dan afspreken met hem om ze er te laten zeten als je meer wil weten stuur me maar een pb
Suzuki Swift 1.6 Sport
Wees Positief Niet Negatief

Offline cabrio_rob

• Racer
  • Aantal schouderklopjes 39
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 1 mei 2017, 18:17:41 »
Owh, ik ben met name op zoek naar all season banden: www.tirendo.nl/auto/banden/all-season-banden/ Heeft iemand een aanrading of aanbeveling van een merk?  ;)

Op mijn Opel Astra heb ik al de 2de set Vredestein Quatrac 3 . Ben hier heel tevreden over. Met de eerste set heb ik een kleine 80000 km gereden. Het grootste voordeel van deze 4-seizoenenbanden is dat je niet meer 2x per jaar hoeft te wisselen en een losse set thuis hebt staan, die bij mij altijd in de weg stond.
Cabrio rijden is voor mij volop genieten van het leven

Paultje1965

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 22 augustus 2017, 19:31:25 »
Ik heb ook goede ervaring met Vredestein Quatrac 5. Prima banden en ook lekker stil. Toch is er nu weer een nieuwere en, naar het schijnt, betere all-season namelijk de Michelin CrossClimate. Een nieuwe generatie is over het algemeen weer beter maar ik heb dat ook alleen maar uit testen. Voor mij is het de volgende keer een kandidaat als ze tenminste in mijn maat te krijgen zijn.

Verder heb ik wel eens banden van internet besteld en dat gaat prima. Enige nadeel is dat de garage, die ze erop legt, geen winst meer kan maken op de banden dus een beetje extra gaat tellen voor de montage, balanceren en afvoer van de oude banden. 15 euro per band is vrij normaal. Is toch weer 60 euro voor vier stuks. Op autobandenmarkt.nl kun je montage adressen vinden en de tarieven. Het maakt dan ook nog uit of je lichtmetaal of stalen velgen hebt. Over het algemeen kun je het beste voordat je gaat bestellen gaan vragen bij het montage-adres. Met een beetje geluk kunnen ze een mooi tegenbod doen voor zowel de levering als de montage. Sorry, ik weet dat het een beetje laat antwoord is maar misschien heeft iemand er nog iets aan.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2017, 19:33:56 by Paultje1965 »

Offline Villa

• Racer
  • Aantal schouderklopjes 17
  • *** Little Red Pearl***
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 25 december 2017, 20:40:57 »
Ik heb ook 4 seasons banden.
Namelijk Kleber Quadraxer2.
Kleber is onderdeel van Michelin.
Ik weet op dit moment nog niet goed wat ik van die vier seizoenen band moet vinden...
Ik vind oneffenheden op de weg hard doorklinken maar weet niet of dat door die banden komt.
Zijn winterbanden en 4 seasons banden van een hardere
rubbersamenstelling dan zomerbanden ?
Je zou zeggen van niet en dat rubber in de winter juist zachter moet zijn dus oneffenheden zou ik  minder
moeten horen met 4 seasonsbanden...

Ik heb hiervoor altijd op zomerbanden gereden hele jaar door.
Dus ben er nog niet uit of ik 4seasons banden fijner vind.
« Laatst bewerkt op: 25 december 2017, 20:48:43 by Villa »
*Suzuki Swift mk6 concept-s aero*

Offline Sjabba

• Pro driver
  • Aantal schouderklopjes 5
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 26 december 2017, 09:00:28 »
Ik heb ervaring met Michelin Crossclimate, Vredestein Quatrac en Goodyear Vector.
Goodyear; niet doen. van de 4 banden hadden 2 hoogteslag standaard en niet te weinig ook. Netjes verholpen door nieuwe te leveren maar weggedrag was mwa/mwa.
De Crossclimate zit het dichts tegen een zomerbanden aan. Voor all season lekker stevig op de weg en goed sturen.
De Quatrac is 3 en 5 heb ik gehad (nu onder beide auto's de 5). Deze band is in nat en vies weer erg goed. Zelf vind ik hem ook lekker comfortabel door de zachtere wang. Het hard door de bochten gaan kan wel maar daar zijn de crossclimate's beter in.

Dus wil je de meeste grip en wat comfort; De Quatrac.
Wil je goede grip in nat en wel precies en stevig sturen; De Crossclimate.

De Crossclimate is duurder en niet in elke maat beschikbaar, dat maakte voor mij de keuze makkelijker..

Offline Sjabba

• Pro driver
  • Aantal schouderklopjes 5
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 26 december 2017, 09:02:23 »
Villa; ik heb ook van Maxxis all season gehad (zaten al onder de auto) die vallen echt tegen, ik denk dat wat je aangeeft te maken heeft met de b-kwaliteit. Die Maxxis waren ook lawaaierig.