Auteur Topic: Speakerdraad van auto naar deur trekken  (gelezen 269 keer)

Offline Sjaak

• Junior driver
  • **
  • Aantal schouderklopjes 4
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Speakerdraad van auto naar deur trekken
« Gepost op: 22 november 2019, 23:53:19 »
Wie kan mij vertellen hoe ik speakerdraad van uit de auto in mijn deur kan krijgen
Aan de passagiers kant zal het waarschijnlijk wel lukken .
Maar bestuurders kant niet daar kom je niet bij de stekker die de deur met de auto verbind.
Ik wou het netjes doen en de speakerdraad door het rubbere slangetje voeren die de auto met de deur verbind .
En zomaar gaten boren wil ik zeker niet
Ik kreeg het advies om de dikkere speakerdraad op de orginele speaker draad aan in de auto / achter de radio aan te sluiten .
Maar ik wil voor en achter zit in hoedenplank op een versterker aan sluiten .
Maar op de dunne orginele voor speakerdraaden ???
Word dat niet te warm en kan er daar door brand ontstaan in de auto .

Ik hoop op een goed antwoord van íemand die weet hoe dit moet .

Offline Villa

• Speed Junkie
  • Aantal schouderklopjes 21
    • Bekijk profiel
Re: Speakerdraad van auto naar deur trekken
« Reactie #1 Gepost op: 23 november 2019, 21:40:51 »
Wellicht weten Jeroen of Johan dat..
« Laatst bewerkt op: 23 november 2019, 21:44:02 by Villa »
Suzuki Groet,
Andrés

Offline jeroentjuh

• Racer
  • Aantal schouderklopjes 19
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23 november 2019, 21:43:29 »
k heb hem van de week al antwoord gegeven hij zou luuk kunnen bellen maar die zal het zelfde zeggen den ik ik denk dat je gewoon de steker der uit moet proberen te halen en dan op de legen plek 2 gaten moet boren waar je dus je draad naar binnen kunt werken
Suzuki Swift 1.6 Sport - https://www.youtube.com/user/speeddrifterjeroen
Drive with an smile :D

Offline Sjaak

• Junior driver
  • **
  • Aantal schouderklopjes 4
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2019, 19:51:50 »
k heb hem van de week al antwoord gegeven hij zou luuk kunnen bellen maar die zal het zelfde zeggen den ik ik denk dat je gewoon de steker der uit moet proberen te halen en dan op de legen plek 2 gaten moet boren waar je dus je draad naar binnen kunt werken

Passagiers kant lukt dat wel , maar dd andere kant kom je nig niet eens bij de stekker met je hand laat staan met een boor machine .
Ja ziet de stekker ook niet zitten dus ik weet het niet

Offline cabrio_rob

• Racer
  • Aantal schouderklopjes 43
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2019, 20:22:15 »
Sjaak, zo lang je niet mee gaat doen aan dB wedstrijden, kun je naar mijn mening gewoon de originele bedrading van de luidsprekers in de deuren gebruiken.
Cabrio rijden is voor mij volop genieten van het leven

Offline Mr.Swift!

• Forumbeheerder
  • Genius driver
  • Aantal schouderklopjes 56
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 2 december 2019, 21:15:35 »
Sjaak, zo lang je niet mee gaat doen aan dB wedstrijden, kun je naar mijn mening gewoon de originele bedrading van de luidsprekers in de deuren gebruiken.
Helemaal mee eens... !  ;D (Zoiets dergelijks heb ik (niet geheel toevallig...) Sjaak ook verteld)

Heb Sjaak al per mail geantwoord en als alternatief meegegeven de draden tot aan de stekker te vervangen en het stuk na de stekker weer te vervangen.
Mede met ondersteuning van de mededeling van Rob, is dit een goed alternatief en zal het kleine stukje originele bekabeling dat er dan nog zit weinig nadelig of hoorbaar effect hebben.

Waar het bij geluids(!)bekabeling om gaat is inderdaad wel om de geluidssignalen (dit zijn overigens geen 'stroom'-signalen die warmte ontwikkelen...) zo min mogelijk weerstand te geven om zo hoog mogelijk geluidskwaliteit te behouden aan het eind van de kabel. Dit verkrijg je idd door dikkere, maar met name ook koperen bekabeling te gebruiken.

Echter, het blijkt (dit is (wetenschappelijk??) gemeten...) dat de afstanden van de bekabeling in de auto zo kort zijn, dat het geen (hoorbaar) effect geeft of er nu dikkere geluidskabels worden gebruikt of de originele bekabeling. Als de bekabeling maar van een hoog kopergehalte is (en dat is het veelal wel in de Suzuki's) en niet metaal-/zilver-kleurig. Bovendien, hoort de mens het geluid boven de 20.000 Hertz toch niet meer, en de ouderen onder ons en de Dance-party bezoekers sowieso niet (meer)...  ???

Omdat in (grote...) woonkamers en (geluids)studio's de afstanden groter zijn, heeft dikkere geluidskabels nog wel effect, maar ook dat zit in de marges hoor...

Maar voor de audiofiel en de purist, moét je uiteraard alle geluidskabels in de auto vervangen door dikkere, dure hoog koper-gehalte-houdende kabels! Dus wel doen !...  ;D
« Laatst bewerkt op: 3 december 2019, 06:07:53 by Mr.Swift! »
It's fun to be a Suzuki Maniac !
Automontage DeLuuks
[email protected]