Dat is een goede oplossing inderdaad. Ik wist niet dat de dakmodule op die manier werkt zoals jij omschrijft. Ik heb in de kofferbak rechts een extra lampje ingebouwd met origineel glaasje, dus het is net alsof het af fabriek zo hoort. Ik denk dat ik dan ook de draden ga tappen zoals jij het schetst.
Ga je die draden dan gewoon via de dorpel trekken? En wat voor lampjes ga je op welke plek monteren? Daar zat ik ook even naar te kijken. Ik heb nog een x-aantal t10 warm wit ledjes over, misschien dat ik die ga gebruiken. Heb jij ideeen?
Ja, ik heb de draden onder de achterbank geschoven en vanuit daar in de dorpel (plasticje eraf, en in die kabelgoot liggen al veel OEM kabels) naar voren getrokken. Ik heb nooit het gat in de firewall gevonden waar de OEM kabels doorheen zijn getrokken, dus ik gebruik het gat bij de bijrijders kant (vermoedelijk ingang koppelingspedaal voor linksrijdende landen). Vanuit daar heb ik een kabel de motorruimte ingeloodst en aan de DRL verlichting gekoppeld. Ik vind het resultaat erg mooi, ik zal binnenkort een video uploaden.
Voor de binnenzijde kies ik voor DRL strips, die ik nog heb liggen. Ze zijn RGB dus ik ga ze dan rood maken.
Gewoon zo'n setje:

Kost 10 euro op Ali ofzo. En dan koppelen met zo'n adapter;

Een eurootje van Ali.
Ik vind de ledstrips handiger dan losse leds or armaturen omdat je niet hoeft te solderen. Je moet alleen een connectie maken van de draad die je doortrekt en de strip, maar dat kan ook met scotchlocks of krimpkousen. De binnenkant wordt immers niet nat en nauwelijks vochtig dus dat vergt wat minder aandacht dan de draden die je naar de motor brengt.