Auteur Topic: LED knipperlicht  (gelezen 1035 keer)

Offline Rico1974

• Pro driver
  • Aantal schouderklopjes 8
  • Geslacht: Man
  • Suzuki Vitara 2016
    • Bekijk profiel
LED knipperlicht
« Gepost op: 13 oktober 2020, 21:47:23 »
Ik wil graag mijn knipperlichten van mijn Vitara aan de voorzijde vervangen door LED, want dan is alles LED aan de voorzijde.
Heb nu van die zilverkleurige halogeen bolletjes erin, die oranje bolletjes had ik al eerder vervangen.
Maar ik lees hier en daar dat de LED ivm een andere weerstand sneller gaan knipperen.
Weet iemand hier wat voor LED (PY21W, BAU15S)
ik het beste kan kopen, wel een LED waarin de weerstand is geïntegreerd, dus geen losse weerstanden solderen.
Zelf had ik wel LEDs gevonden van Hilox maar deze kosten 60,- euro per paar.

Offline NoScopeDog

• Rookie
  • *
  • Aantal schouderklopjes 1
  • Suzuki Swift '11
    • Bekijk profiel
Re: LED knipperlicht
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2020, 14:36:34 »
Op Ali vind je veel van dit soort lampjes met een weerstand. Vaak is dit wel een externe weerstand, dus die moet je even met een tiewrap vastzetten, maar buiten dat is het plug and play. Ik heb er gisteren 2 in mijn Swift gezet, en ze hyperflashen niet.

Offline Rico1974

• Pro driver
  • Suzuki Vitara 2016
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 15 oktober 2020, 23:31:36 »
Op Ali vind je veel van dit soort lampjes met een weerstand. Vaak is dit wel een externe weerstand, dus die moet je even met een tiewrap vastzetten, maar buiten dat is het plug and play. Ik heb er gisteren 2 in mijn Swift gezet, en ze hyperflashen niet.

Bedankt voor je reactie, heb je ook een link naar jou gekochte lampjes op Ali?

Offline NoScopeDog

• Rookie
  • *
  • Aantal schouderklopjes 1
  • Suzuki Swift '11
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 oktober 2020, 07:17:46 »
Bedankt voor je reactie, heb je ook een link naar jou gekochte lampjes op Ali?

Die heb ik ... alleen dat zijn niet degene die jij zoekt. Ik heb een DRL/Knipper combi besteld.

Dat zijn namelijk deze

Zit er in de Vitara ook de BAU15S fitting?

Als ik kijk naar goed verkochte lampjes met goede reviews en geen hyper flash kom ik deze tegen:

Deze, of deze

Maar er zijn er (natuurlijk) nog duizenden meer, ik storteer zelf het liefst op best verkochte artikelen i.c.m. (veel) positieve reviews.
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2020, 07:21:01 by NoScopeDog »

Offline Rico1974

• Pro driver
  • Suzuki Vitara 2016
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16 oktober 2020, 10:45:53 »
Die heb ik ... alleen dat zijn niet degene die jij zoekt. Ik heb een DRL/Knipper combi besteld.

Dat zijn namelijk deze

Zit er in de Vitara ook de BAU15S fitting?

Als ik kijk naar goed verkochte lampjes met goede reviews en geen hyper flash kom ik deze tegen:

Deze, of deze

Maar er zijn er (natuurlijk) nog duizenden meer, ik storteer zelf het liefst op best verkochte artikelen i.c.m. (veel) positieve reviews.

Bedankt, ik ga me maar eens zoeken op Ali.

Offline Highco

• Forumbeheerder
  • Speed Junkie
  • Aantal schouderklopjes 24
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 16 oktober 2020, 15:52:11 »
Rico, kijk bij je oriëntatie voor lampen ook vooral even naar de lengte van de lampen. Omdat ze vaak een weerstand 'ingebouwd' hebben zitten worden ze vaak erg lang. Wellicht is ruimte in de Vitara geen issue, maar bij de Swift van mijn generatie zit op de plek van het knipperlicht in de koplamp een soort extra doorzichtig schild (om het licht beter te spreiden vermoed ik). Ik heb zelf al eens een set gekocht die daardoor niet paste, en omdat deze lampjes niet de goedkoopste zijn wil je dat waarschijnlijk voorkomen. Probeer dus even te meten hoe lang ze mogen zijn in je koplamp. Ik deed dat door een opgerold stukje post-it op de originele lamp te plakken en de totale lengte van de lamp op te meten (zie foto, daar zie je ook het eerder beschreven 'schildje').

Offline Rico1974

• Pro driver
  • Suzuki Vitara 2016
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 16 oktober 2020, 21:27:15 »
Rico, kijk bij je oriëntatie voor lampen ook vooral even naar de lengte van de lampen. Omdat ze vaak een weerstand 'ingebouwd' hebben zitten worden ze vaak erg lang. Wellicht is ruimte in de Vitara geen issue, maar bij de Swift van mijn generatie zit op de plek van het knipperlicht in de koplamp een soort extra doorzichtig schild (om het licht beter te spreiden vermoed ik). Ik heb zelf al eens een set gekocht die daardoor niet paste, en omdat deze lampjes niet de goedkoopste zijn wil je dat waarschijnlijk voorkomen. Probeer dus even te meten hoe lang ze mogen zijn in je koplamp. Ik deed dat door een opgerold stukje post-it op de originele lamp te plakken en de totale lengte van de lamp op te meten (zie foto, daar zie je ook het eerder beschreven 'schildje').

(Image removed from quote.)

Bedankt Highco, zal er op letten en even meten hoeveel ruimte ik heb.