Auteur Topic: Suzuki Alto 2009->heden  (gelezen 28025 keer)

Offline Marcel GL

• Junior driver
  • **
  • Aantal schouderklopjes 4
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: Suzuki Alto 2009->heden
« Reactie #60 Gepost op: 12 november 2020, 15:37:01 »
Mijn huis woont in Roosendaal..

Ermelo is wel even rijden...heb daar ooit met mijn Saab een meeting gehad aan het strand. (Nulde?)
De witte lining van 5 mm oogt idd een stuk beter.

Roosendaal is wel een beetje te ver inderdaad. Dank voor je aanbod trouwens.
Binnenkort ga ik zelf bezig met de poetsmachine om te kijken of ik het beter krijg. Heb je wellicht tips voor me?
Ja klopt. Strand Nulde en strand Horst ligt bij mij in de buurt.

Wel beter he. 5mm breed is blijkbaar allang genoeg. En dan te bedenken dat ik er eerst 19mm breed op wilde doen  :D :o

Offline BoosterSuzi

• Rookie
  • *
  • Aantal schouderklopjes 6
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 12 november 2020, 22:18:10 »
De beste tip: niet denken dat je het wel eens even snel mooi zal maken, want dat gaat averechts werken...
En wondermiddeltjes werken alleen op TV..
Geen druk uitoefenen op je machine, geeft alleen maar extra warmte-opbouw met desastreuse gevolgen.

Ik gebruik mijn accu-schroefmachine (lager toerental) pas bij de laatste stap. Ik polijst koplampen altijd met de hand, met nat schuurpapier. Te beginnen met korrel 800 bij ernstige dofheid (matglas), oplopend naar 1500, 2000 en als laatste 3000.
Vooral goed kijken en luisteren naar je schuurpapier.
Oud Zweeds gezegde: Het is niet belangrijk hoe hard je de muur raakt, maar hoe ver je hem meeneemt...

Offline Marcel GL

• Junior driver
  • **
  • Aantal schouderklopjes 4
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 14 november 2020, 14:57:11 »
De beste tip: niet denken dat je het wel eens even snel mooi zal maken, want dat gaat averechts werken...
En wondermiddeltjes werken alleen op TV..
Geen druk uitoefenen op je machine, geeft alleen maar extra warmte-opbouw met desastreuse gevolgen.

Ik gebruik mijn accu-schroefmachine (lager toerental) pas bij de laatste stap. Ik polijst koplampen altijd met de hand, met nat schuurpapier. Te beginnen met korrel 800 bij ernstige dofheid (matglas), oplopend naar 1500, 2000 en als laatste 3000.
Vooral goed kijken en luisteren naar je schuurpapier.

Ga ik proberen!  :)
Op YouTube heb ik ook wat filmpjes hierover bekeken. Daarin zie je dat er merendeels handmatig wordt gewerkt met schuurpapier inderdaad.
Bedankt voor de tip BoosterSuzi !