Poll

Welke velgen voor nieuwe banden?

13" staal met wieldop
0 (0%)
14" lichtmetaal met 5-spaak
1 (20%)
14" lichtmetaal met snowflake
4 (80%)

Totaal aantal stemmen: 4

Poll gesloten: 14 juni 2018, 15:45:07

Auteur Topic: Rob's Swift Cabrio en Alto: Eerste update voor de Alto (P28)  (gelezen 65957 keer)

Offline Sjabba

• Excellent driver
  • Aantal schouderklopjes 6
    • Bekijk profiel
Re: Swift Cabrio_rob: Hééle kleine update (P27)
« Reactie #405 Gepost op: 2 november 2019, 12:05:03 »
Zit er wel een juiste aandrijfas op?
Heb zelf bij een AX GTi gehad dat dit ook terug kwam, bleek een aandrijfas op te zitten die net een maatje korter was...

Offline cabrio_rob

• Racer
  • Aantal schouderklopjes 45
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
« Reactie #406 Gepost op: 3 november 2019, 07:25:55 »
Zit er wel een juiste aandrijfas op?
Heb zelf bij een AX GTi gehad dat dit ook terug kwam, bleek een aandrijfas op te zitten die net een maatje korter was...

Ik heb alleen de buitenste homokineet vervangen, niet de hele aandrijfas. En bij de Swift MK3 heb je maar 2 smaken, eentje met 20 tanden of met 19 tanden aan de binnenkant, dus waar de as in de homokineet gaat. Lengte van de homokineet zelf is gelijk.

Ik denk zelf aan slechte kwaliteit.

Dat is wel erg snel om nogmaals te moeten vervangen, zoveel km's maak je ook weer niet toch?

Nee daar ligt het volgens mij ook niet aan. Snel is het zeker. Normaal gaan ze wel 2 ton of nog meer mee.
Cabrio rijden is voor mij volop genieten van het leven

Offline Sjabba

• Excellent driver
  • Aantal schouderklopjes 6
    • Bekijk profiel
« Reactie #407 Gepost op: 3 november 2019, 09:25:27 »
Ok, klinkt alsof je er veel verstand van hebt.
Zo'n mk3 swift Cabrio trekt mij ook nog steeds. Ben alleen bang voor roest, hoe is dat bij die van jou?

Offline cabrio_rob

• Racer
    • Bekijk profiel
« Reactie #408 Gepost op: 25 november 2019, 20:28:48 »
Ze zijn, net zoals alle andere Swifts van die leeftijd, roestgevoelig. Bij die van mij heb ik dat redelijk onder controle. Ieder jaar een beetje bijwerken, dat wel.
Ben je van plan een cabrio te kopen en heb je geen verstand van auto's, oftewel ben je overgeleverd aan de kunsten van anderen, laat hem maar staan.  Het is en blijft een hobby auto, die niet veel kost in onderhoud als je het zelf allemaal doet.
Of je moet een dikke portemonnee hebben.......

Mijn cabrio is overigens weer een jaartje APK goedgekeurd.

Offline cabrio_rob

• Racer
    • Bekijk profiel
Swift Cabrio_rob: Wat nieuws ! (P28)
« Reactie #409 Gepost op: 14 november 2020, 19:59:05 »
Tjonge, wat een stof op dit topic. Toch maar eens updaten.

De Swift cabrio: eigenlijk weinig te melden. Dit jaar minder gereden doordat er vrijwel geen auto-meetings waren. Wel heb ik sinds gisteren (vrijdag de 13de!) een nieuw jaar APK op de cabrio, dus komend jaar weer lekker genieten met hopelijk wel veel meetings komend jaar.

Dan de Astra: die gaat met pensioen. Op het moment is die erg incontinent geworden; er is een lekkage aan het dak, de olie lekt en de koelvloeistof drupt er ook onder uit. 
Nee, ik heb geen moed meer om dat te gaan repareren. Daarnaast is de auto te groot voor ons geworden. Onze beide kinderen wonen nu op zichzelf en is wat ons betreft geen stationwagen meer nodig. De wagen heeft ons 10 jaar prima gediend.

Wat wordt het dan wel? Nou, we hadden wat eisen. Het moest een kleine Japanner of Koreaan zijn met 4 of 5 deuren, minder dan 1050 kg ivm de wegenbelasting en automatische versnellingsbak. En het liefst een lichte kleur, rood, geel, groen of zilver, maar zeker geen zwart of donkerblauw of donkergrijs.
De opvolger heb ik vanmiddag gekocht:

Een Suzuki Alto 1.1 uit 2004 met automaat, airco en 94.000 km op de teller. Dinsdag gaan we 'm ophalen. Binnenkort staan er dus 2 Suzuki's op onze oprit.

Offline JR-Swift

• Little Maniac
  • Aantal schouderklopjes 21
    • Bekijk profiel
Re: Swift Cabrio_rob: Wat nieuws ! (P28)
« Reactie #410 Gepost op: 14 november 2020, 22:32:18 »
Tjonge, wat een stof op dit topic. Toch maar eens updaten.

De Swift cabrio: eigenlijk weinig te melden. Dit jaar minder gereden doordat er vrijwel geen auto-meetings waren. Wel heb ik sinds gisteren (vrijdag de 13de!) een nieuw jaar APK op de cabrio, dus komend jaar weer lekker genieten met hopelijk wel veel meetings komend jaar.

Dan de Astra: die gaat met pensioen. Op het moment is die erg incontinent geworden; er is een lekkage aan het dak, de olie lekt en de koelvloeistof drupt er ook onder uit. 
Nee, ik heb geen moed meer om dat te gaan repareren. Daarnaast is de auto te groot voor ons geworden. Onze beide kinderen wonen nu op zichzelf en is wat ons betreft geen stationwagen meer nodig. De wagen heeft ons 10 jaar prima gediend.

Wat wordt het dan wel? Nou, we hadden wat eisen. Het moest een kleine Japanner of Koreaan zijn met 4 of 5 deuren, minder dan 1050 kg ivm de wegenbelasting en automatische versnellingsbak. En het liefst een lichte kleur, rood, geel, groen of zilver, maar zeker geen zwart of donkerblauw of donkergrijs.
De opvolger heb ik vanmiddag gekocht:

(Image removed from quote.)

Een Suzuki Alto 1.1 uit 2004 met automaat, airco en 94.000 km op de teller. Dinsdag gaan we 'm ophalen. Binnenkort staan er dus 2 Suzuki's op onze oprit.
Leuk Rob, veel rijplezier met de nieuwe car

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

1 Team, 1 Passie, Suzuki!

Offline Silverswift

• Outstanding driver
  • Aantal schouderklopjes 15
  • As Swift as Silver
    • Bekijk profiel
Re: Swift Cabrio_rob: Wat nieuws ! (P28)
« Reactie #411 Gepost op: 15 november 2020, 11:59:31 »
Nette Alto! Veel veilige KMs toegewenst, goed om te horen dat de Swift Cabrio in prima gezondheid verkeerd  ;D
>>> @ Turbo Maniac!! @ <<<

Offline cabrio_rob

• Racer
    • Bekijk profiel
Rob's Swift Cabrio en Alto: Wat nieuws ! (P28)
« Reactie #412 Gepost op: 17 november 2020, 20:36:14 »
Dank jullie wel !

En daar staan ze dan:

Het Suzuki-duo.

Nog een nieuwe APK meegekregen en 4 vrij nieuwe 4-seizoenenbanden, dus in ieder geval genieten tot november '21.
Verder maar zien wat we tegenkomen. M'n handen jeuken al om de poetsmachine ter hand te nemen en te beginnen met polijsten en kleien.  Maar dat zal wel volgend voorjaar worden.

Offline Highco

• Forumbeheerder
  • Speed Junkie
  • Aantal schouderklopjes 24
    • Bekijk profiel
Re: Rob's Swift Cabrio en Alto: Wat nieuws ! (P28)
« Reactie #413 Gepost op: 18 november 2020, 19:46:05 »
Hi Rob, leuke tweede auto zeg! Ik heb stiekem een beetje een zwak voor de Alto. Nog plannen mee?

Offline cabrio_rob

• Racer
    • Bekijk profiel
Re: Rob's Swift Cabrio en Alto: Wat nieuws ! (P28)
« Reactie #414 Gepost op: 21 november 2020, 08:59:05 »
Hi Rob, leuke tweede auto zeg! Ik heb stiekem een beetje een zwak voor de Alto. Nog plannen mee?

Dank je, Heiko. Plannen zat. Maar dat zal volgend voorjaar worden. Heb geen (verwarmde) sleutelruimte.

Wel heb ik de Alto eens goed gewassen en een laagje speedwax er over heen. Dat scheelt al een hoop. Het echte werk, polijsten en kleien, zal volgend jaar dus worden.

En dan gelijk eens inventariseren hoe het met de remvoeringen, vloeistoffen en alle andere zaken gesteld is. Wellicht pak ik 'm aan zoals ik in het eerste jaar van de cabrio heb gedaan. Dat is inmiddels ook weer bijna 7 jaar geleden. Wat vliegt de tijd.

Offline cabrio_rob

• Racer
    • Bekijk profiel
Rob's Swift Cabrio en Alto: Eerste update voor de Alto (P28)
« Reactie #415 Gepost op: Vandaag om 13:04:43 »
De eerste update voor de Alto is een feit. Op de sloperij vond ik , naast een geschikt koelvloeistoftankje, een leuke set originele wieldoppen van een Swift MK3.
De set die op de Alto vond ik wel mooi, maar te schreeuwend. Deze set van de Swift vind ik wat rustiger. Anders kan ik het niet uitleggen.

« Laatst bewerkt op: Vandaag om 13:06:54 by cabrio_rob »